Bármilyen fegyelmezetten is áll Marilyn, érezzük, hogy ez a dinamikus zene utolsó sejtjéig megmozgatja. Alaposan átgondoltan építi föl a koloratúrákat, s egyéb íveket. Az ívek amikor grupettókból állnak, akkor is feszülnek - ezt a grupettók első hangjainak hangsúlyozásával is segíti. A 4x4 tizenhatodokat vagy triolákat általában egy szájtartással oldja meg. Nagyon lényeges, hogy az egyvonalas oktáv aljában nem halkul el, mert ott is nagyszájjal énekel sokakkal ellentétben. Nincs törés a mellregiszter fölső határán, a hangszín a ritmusértékek függvényében lágyul vagy keményedik - sűrűbb kolorálásnál puhább, hosszabb hangoknál pedig markánsabb is lehet -, de végig egyenletes és karakteres.
Tanulj a legjobbaktól!
2011.08.22. 17:13
Marilyn Horne - Vivaldi: Sorge l'irato nembo
Címkék: vivaldi alt olasz barokk koloratúra marilyn horne orlando furioso
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://mesterkurzus.blog.hu/api/trackback/id/tr43173966
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek